Tento příklad popisuje nasazení IP ústředny ve firmě s desítkami až stovkami telefonních linek. Předpokládáme že k přechodu na VoIP nedojde kompletním nahrazením staré ústředny za novou v jeden den, ale migrace bude probíhat postupně za provozu. Obě ústředny mohou koexistovat a vzájemně se podporovat klidně několik let.
Do stávajícího řešení se doplní IP ústředna, schopná spojovat hovory přes Internet a případně se propojit s dalšími IP ústřednami v ostatních pobočkách. S původní ústřednou se může propojit pomocí některého tradičního rozhraní, nejčastěji PRI (30 kanálů). Hovory lze potom inteligentně směrovat jak přes IP, tak přes původní linky. Pokud každou firemní pobočku vybavíte IP ústřednou, můžete si navzájem volat zcela zdarma. IP ústředny můžete navzájem provázat tak, že se navenek všechny pobočky budou chovat jako jedná velká firma. Například Call Centrum může sídlit jen v jedné lokalitě, ale vybavovat hovory pro všechny pobočky. Zákazník zaplatí vždy pouze místní sazbu.
Vzdálené pobočky
S IP telefonem se můžete připojit k IP ústředně z domova či jiné lokality stejně, jako z vnitřní sítě. Stačí nastavit příslušné oprávnění.
Zajištění kvality hovorů (QoS)
K našemu řešení můžeme dodat router, který zajistí nejenom upřednostnění hlasového provozu před ostatními daty, ale i zvýší rychlost ostatních aplikací využívajících Internet. Toto je zajištěno pomocí funkce Traffic Shaping (řízení provozu), která třídí jednotlivé spojení podle typu (IP telefonie, stahování dat, P2P sítě atd.) a dále s nimi pracuje dle přednastavených pravidel. Router dále obsahuje firewall pro zajištění bezpečnosti a také všechny běžné funkce (DHCP server, DNS server, atd.). Router lze dodat v několika hardwarových variantách podle požadovaného výkonu.
IP telefony a další koncová zařízení
Jednou z nesporných výhod IP telefonie s protokolem SIP je možnost svobodného výběru IP telefonu bez nutnosti oželet nadstandardní funkce ústředny. Můžete si vybrat jakýkoliv IP telefon nebo VoIP bránu z naší nabídky nebo od jiného výrobce.
Správa IP ústředny
Naše IP ústředny se spravují pomocí webového rozhraní (http) nebo přes zabezpečené připojení (SSH). To výrazně snižuje dobu a cenu servisních zásahů. Pokud je instalováno více ústředen v jednotlivých pobočkách firmy, může je spravovat jeden administrátor z kterékoliv pobočky.
Zálohování telefonie při výpadku Internetu
Jak již bylo výše zdůrazněno, hovory lze směrovat jak přes IP, tak přes původní (analogové, ISDN) linky. Pokud IP ústředna zjistí nedostupnost IP trunku, automaticky bude směrovat hovory přes PRI rozhraní na původní ústřednu a ta je spojí tradičním způsobem.
Připojení k Internetu
Kvalitní konektivita je nezbytná, pokud od IP telefonie očekáváte stejnou kvalitu hovoru, na jakou jste zvyklí, což se ve firemním prostředí automaticky předpokládá.
Pokud nemáte vyhovující připojení k Internetu, je třeba najít vhodného dodavatele (ISP) ve vaší lokalitě.
Rozšiřitelnost celého řešení a ochrana investice
Pokud se počet poboček a využití IP ústředny výrazně navýší oproti původnímu předpokladu, upgrade IP ústředny se provede pouze výměnou hardware. Nastavení ústředny včetně všech implementovaných softwarových modulů lze jednoduše přenést.